Hej

måndag 21 oktober 2013

Bröstpump

Jag vill ju jättegärna kunna amma och satsar därför helhjärtat på att göra vad jag kan för att få det att fungera. I helgen införskaffade jag därför en bröstpump som säkerligen kommer komma till användning med tiden. Det blev en manuell bröstpump från MAM.

På kvällen var jag så nyfiken och ville absolut testa den så det gjorde jag och det var då ingen behaglig upplevelse. ha ha! Jag vet inte om det har att göra med att jag knappt har någon mjölk eller om det alltid känns så men det gjorde ju ont. Värsta trycket som bara sög in halva bröstet i den lilla pumpen och jag lyckades bara åstadkomma 3 små droppar.

Den här pumpen blev det
Okej okej, en bröstpump är nog inte meningen att användas när man inte har mjölk men det var ändå spännande att testa hur den fungerade.

Känns det speciellt när man använder pump eller är det såhär det känns när man ammar?

5 kommentarer:

  1. Det är "värre/mer sug" i pumpen upplevde jag... Inte alls skönt ;-) Inte nån större skillnad med mjölk utan samma lite obehagliga sug...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det stämmer för mig med. För det var ett himla obehagligt sug i den pumpen. He he

      Radera
  2. Jag har fått veta att man absolut inte ska slösa på de droppar mjölk man samlar på sig under graviditeten. Dom innehåller så väldans mycket nyttigheter till bebisen som inte går att jämföra med de nya droppas som produceras. Så va rädd om dropparna, slösa inte bort flera! Bara ett litet tips! :) lycka till o GRATTIS till lilla pojken i magen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Ska inte slösa med de dyrbara dropparna i onödan :) dock tror jag att de få dropparna jag fick ut skulle ha läckt ut i vilket fall innan lillpojken fått de i sig. Men nu hat jag ju tjuvtestat pumpen så behövet inte slösa mer droppar :)

      Radera
  3. Det är ju inte det behagligaste att amma i början. Brösten är ju så ovana och jag tror det kan vara bra att vara lite beredd på det så att det inte kommer som någon chock. Däremot så kommer det inte kännas att amma så under hela amningen! Den där ovanan brukar lägga sig inom 2 veckor, för vissa fortare. Sedan finns det såklart dem som stöter på amningsproblem men då är det viktigt att söka hjälp i goood tid och inte sitta och må dåligt eller ha ont i onödan. <3 Efter den första invänjningsperioden för brösten så är det verkligen bara mysigt att amma! :)

    SvaraRadera