Hej

tisdag 24 september 2013

Vår lille misse

Vår lille misse har varit lite risig på sistone. Han kisar mest hela tiden och kliar sig väldigt i ena ögat med tassen. Nosen är sprucken och liksom "smutsig". Både runt nosen och runt ögonen så har han som svart torkat gegg. Och han nyser väldans i omgångar. I övrigt äter han bra och är pigg som vanligt.

Har provat att rengöra lite själv med ljummet vatten på bomullspad ett par gånger om dagen vilket gett ett positivt resultat men det har ändå inte gått över så idag ringde jag till veterinären för att beställa en tid. Hon tyckte att det lät som någon form av allergi han fått. Jag blev förvånad för jag har inte ens tänkt på att en katt också kan bli allergisk, men så kan det ju visst vara. Dessvärre har jag ingen aning om vad det skulle komma från i så fall. Hon frågade om vi använder nya parfymer eller kanske har någon ny blomma eller något som han slickat på. Men tyvärr, inget sådär uppenbart vad jag kan komma på.

Vi har i alla fall fått en tid på torsdag så att veterinären ska få kolla på honom vilket känns skönt. Hoppas inte han är allergisk utan att det kanske bara är någon liten infektion som kan botas med penicillin. Lilla killen. Tycker så synd om honom när han går och nyser och kliar sig.

LillTiger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar