Hej

tisdag 24 september 2013

Glest mellan inläggen

Såhär över helgen och dagarna kring blir det ofta väldigt glest med inlägg här på bloggen. Jag trodde att jag i och med min ledighet skulle ha massvis med tid till allt möjligt och visst finns det mycket tid till att göra saker men dagarna är för det mesta fullbokade med att göra sysslor och helgerna passar vi på att försöka umgås och göra lite roliga saker nu innan bebis kommer.

MEN, en sak hinner jag i alla fall blogga om. Och det är vårt ultraljud igår. Det var kul att få se vår lilla bebis igen och OJ så stor han hade blivit. Jag måste erkänna att det var väldigt svårt att kunna se ordentligt för det gick liksom bara att se små bitar i taget. Men en sak är i alla fall säker... Det blir en liten pojke :) Vi var ju nästan säkra på det sedan förra ultraljudet men det var skönt att få det bekräftat för det var precis det vi hoppades på just nu. Vår egna fina lilla son. Så älskad och bortskämd med kärlek han kommer bli!!!

Det blev ingen video för oss och det var nog lika bra för det var som sagt väldigt svårt att se och hade inte varit så kul att visa upp för någon för inte ens vi såg knappt vad det var på skärmen. ha ha! Vi köpte dock ett foto men åter igen så var det inte mycket att hänga i granen. Men det som var skönt att höra var ju i alla fall att allt såg jättebra ut. Frisk bebis och hade bra med rörelser i magen. Den beräknade vikten låg nu på ca 1400 gram. Så han börjar bli stor men jag tänker samtidigt att det måste hända MASSA dessa sista 10 veckor eftersom att han ska öka drygt 2 kg. Phu. Jag kan nog förvänta mig en explosion av magen under hösten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar