Hej

onsdag 11 september 2013

TRÖTT

Nu kanske jag tjatar lite om att jag är väldigt trött men jag måste ändå få det dokumenterat för det är något hiskeligt vad min kropp kämpar emot mig just nu. Från att ha känt mig lite tröttare än vanligt, till att ha känt mig jättetrött som i början av graviditeten till nu då jag känner till totalt utpumpad varje dag. Jag känner mig verkligen sjuk alltså av tröttheten.

Jag sover sämre än sämst på nätterna så visst kan det ju ha sina förklaringar, men när jag har möjlighet somnar jag ändå om någon timma eller två på morgonkvisten för att sedan knappt orka ta mig upp och äta frukost. Vid lunchtid är jag så trött så jag inte vet vad jag ska ta mig till och sover då igen i kanske 3(!) h. Men min kropp vill sova ännu mer och under kvällen går jag runt som i en dimma.

Dels är det väldigt frustrerande att inte sova bra på nätterna men det är väl okej så länge man inte har ett jobb att sköta. Jag är nästan orolig för mina två sista arbetsdagar när jag ska upp i ottan och vara borta långa dagar. På riktigt så kan det hända att jag kommer somna ståendes på jobbet.

Tyvärr gör även detta att jag blir väldigt instängd hemma. Jag orkar liksom inte ta mig ut på promenad eller än mindre att åka in till stan och böka. Men kanske, om jag har tur, så släpper en spärr inom mig efter den här veckan. Då vet jag att jag har all tid i världen att göra mina grejer och att jag kan sova när och hur mycket jag vill.

Är det här ett väldigt vanligt fenomen som gravid eller är det något fel på mig? ha ha. Jag menar, det kanske är så att några av mina värden är väldigt dåliga eller så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar