Hej

fredag 13 september 2013

Mammaledig

Jag klarade det!

Alltså, inte bara den här veckan utan alla de år som jag jobbat och slitit. Nu är jag ledig för en lååång tid fram över och behöver inte bry mig ett dugg om jobbrelaterade saker. Som jag längtat efter den här dagen. Äntligen har jag jobbat klart :)

Okej, egentligen är jag väl inte mammaledig än på ett litet tag. Jag inleder ju nu med ett par veckors semester som jag låtit sparas på och sedan går jag över på graviditetsledighet fram till 11 dagar innan BF. Så det är egentligen inte förrän i slutet av november som jag på riktigt blir mammaledig. Men i praktiken gör det ju ingen skillnad. Jag är i vilket fall som helst 100% ledig från mitt jobb och kommer nu att gå i väntans tider tills att bebisen behagar kika ut :)



2 kommentarer:

  1. Njut! Jag var hemma i 8 veckor innan lillprinsen föddes och det var jätteskönt. Jag bor nära skatås så jag var ute och tog långsamma promenader och solade. Skönt att ha tid att förbereda sig mentalt inför förlossningen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Jag har varit hemma i lite drygt 3 veckor nu och jag tycker det är jätteskönt. Kan inte riktigt förstå folk som blir uttråkade efter bara en vecka eller två hemma :) Men jag har ju ca 8 veckor kvar innan vår lille kommer så vi får väl se om jag hinner tröttna. Men det tror jag inte. Det är så mycket att göra nu innan jul så jag kommer nog vara fullt upptagen :)

      Radera