Hej

måndag 2 september 2013

Graviditetspenning?

Jag väntar fortfarande otåligt på att få veta hur det blir med min graviditetspenning. Jag inser att jag nog skickade in mina papper lite på gränsen till för sent. Just eftersom att jag har tänkt ta ut lite semester innan också. Nu hade jag väl kanske inte så mycket till val eftersom jag inte fick mitt moderskapsintyg förrän dagarna innan jag skickade in min ansökan, men ändå.

Jag känner verkligen ett stort behov av att få veta hur det blir. Det är nästan lite påfrestande att inte veta om jag snart kommer sluta jobba eller om jag behöver hitta en annan lösning och kanske rent av jobba flera månader till.

Jag vet att försäkringskassan har ungefär en vecka på sig till innan de måste meddela mig hur det blir men jag måste säga att jag ärligt trodde att jag skulle fått ett besked nu. Det gör mig såklart extra nervös att det drar ut på tiden. Tänk om jag inte blir beviljad.

Nu sitter jag hur som helst i telefonkö i väntan på att få prata med en handläggare på FK. Tänkte att det kanske kunde vara värt det att ringa in och höra hur ärendet går. Det står ju inget om detta på mina sidor så lite orolig blir man ju också att papperna kommit bort. Tänker att det inte skadar att bara ringa och höra så att det verkligen är på gång.

UPPDATERING
Nu har jag fått prata med en handläggare vilket var skönt. Jag fick veta att alla mina papper hade kommit in och att handläggningen var på gång och skulle vara klar nu i veckan så det kändes ju jätteskönt att veta. Förhoppningsvis borde jag alltså veta innan helgen hur det blir och senast måndag! Väntar med spänning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar