Hej

fredag 6 september 2013

Beviljad

Äntligen kan jag meddela er att jag fått min graviditetspenning beviljad. Det kom ett brev på posten när jag var på jobbet så Mattias fick öppna för jag kunde inte hålla mig tills jag kommit hem. Och hjälp vad lättad jag blev. Det var verkligen som att ett stort stressmoment bara rann av mig, så himla skönt. 

Då mina vänner kan jag meddela er att jag bara kommer att arbeta EN VECKA till. För att vara exakt så har jag faktiskt bara 4 hela arbetsdagar kvar. Jag kommer ju börja min ledighet med 3 veckors semester så det är därför jag går lite extra tidigt, men det känns perfekt.

Jag har faktiskt varken lust eller ork att jobba mer nu. Jag känner inte riktigt att kroppen orkar tidiga morgnar och sena kvällar och knasiga helgtider. Jag behöver lite mer lugn och ro och bara kunna få vila ut och förbereda inför vad som komma skall. Dessutom kommer jag inte sakna jobbet ett dugg, för nu har jag bra mycket trevligare, mysigare och roligare saker att se fram emot :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra! Nu kan du snart bara rå om dig om barnet :) Mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns helt galet skönt. Märker att det snabbt går utför nu för mig. Sover dåligt på nätterna och orkar verkligen inte hålla samma tempo längre. Så det blir helt lagom att bara jobba denna veckan ut och sedan vila upp mig. Inte helt lätt det där med att vänta barn har jag förstått ;)

      Radera