Hej

fredag 23 augusti 2013

Vecka 25

Dagens mage vecka 25+0
Ännu en vecka har förflutit och fort som vanligt har det gått.

Jag försöker fundera över hur veckan har varit men har lite svårt att minnas exakt vad som hände denna vecka. Allt går så fort nu så jag blandar ihop dagarna.

Men som jag skrivit tidigare i bloggen har jag både hunnit vara orolig för lite sparkar och sedan haft en riktigt livlig bebis. Jag har haft ont i ryggen som även det har försvunnit och jag har haft ont i magen som barnmorskan inte riktigt kunde svara på vad det kan vara, men ofarligt verkade det som.

I övrigt har jag varit SÅ trött den här veckan. Jag var ju övertygad om att det var järnet men barnmorskan tog prov idag och sa att värdet var bra men att jag kan fortsätta med blutsaften om det känns bra. På något vis hade jag nästan hoppats på att jag hade dåliga värden så att jag kunde få medicin och förhoppningsvis bli piggare igen. Men det verkar som att tröttheten är här för att stanna och jag får väl helt enkelt bara inse att det är som det är och försöka dra ner på tempot lite.

Dagarna när jag varit ledig eller slutat tidigt har jag sovit på soffan i 2 h mitt på dagen och de dagarna när jag är på jobbet och inte har möjlighet att sova har jag riktigt svårt att hålla mig vaken. Det känns precis som den där extrema tröttheten som var i början av graviditeten. Jag trodde faktiskt inte den skulle komma tillbaka såhär tidigt, men men. Det jag känner mig mest förundrad över just nu är alla de människor som jobbar in i det sista. Jag hade aldrig orkat. Jag kanske är lat eller en mes, vad vet jag? Men jag ser SÅ mycket fram emot att få sluta jobba nu för jag tycker det är en kamp varje dag att ta mig upp på morgonen och åka iväg den långa sträckan till jobbet eller komma hem sent de dagar jag jobbar kväll. Jag slumrar alltid till på spårvagnen och känner mig helt förstörd när jag ska upp morgonen efter. ha ha! Men än vet jag inte hur det blir för jag väntar på besked från försäkringskassan. Hoppas det kommer snart.

I övrigt vägde jag mig idag och nu ligger jag på +4,5 kg. Wow, en rejäl viktökning från förra veckan med andra ord. Men jag har inte direkt varit snål med sötsakerna så jag är inte förvånad. Känner ingen panik heller. Tycker minsann fortfarande att det är helt i sin ordning. Jag har ju trots allt redan gjort över 60 % av den här graviditeten nu :)

Vilket också påminner mig om att min lilla app idag plingade till och berättade att det bara är 104 dagar kvar till BF. Vad i hela friden hände med tiden? Jag minns så väl när jag nyss plussat och appen sa typ 250 dagar kvar. Det kändes så galet långt bort men oj så fort det gått. De här dryga 100 dagarna kommer nog flyga förbi de också.

2 kommentarer:

  1. Angående magontet så hade jag likadant. Hon typ där revbenen går ihop. Magkatarr kan det vara, hade det till och från under hela grav. Förvärrades av järntabletterna så fick öppna dem och bara ta själva järnet, inte kapseln. Då förbättrades det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, intressant. Min barnmorska sa ju att det var omöjligt att säga vad det kunde vara men om det blev värre får jag ju höra av mig såklart. Jag äter ju inte järntabletter heller så det kan det ju inte vara. Men nu verkar det ha lugnat sig lite. Har inte haft ont alls på ett par dagar. Så förhoppningsvis var det bara något i magen som växte lite :)

      Radera