Hej

lördag 10 augusti 2013

Drömmar

Ibland är det som att min graviditet följer läroböckerna till punkt och pricka. Det gället åtminstone det här med drömmar. Det stod att denna veckan kan man börja drömma konstiga saker om graviditet/barn och just denna veckan har jag gjort det varje natt.

Igår drömde jag att jag och Mattias var kriminella och hamnade mitt i en eldstrid och han skrek till mig att skydda magen (för jag var typ höggravid i drömmen). Jag lyckades med det men blev skjuten i armen och höll på att förblöda och förlora barnet. Det hela var bara väldigt tragiskt och jag vaknade och hade en obehaglig känsla i kroppen.

I natt drömde jag att vi precis hade fött vår lilla pojke och skickade ut sms till släkt och vänner att han nu var här och vad han skulle heta. Det är ett namn vi pratat ganska seriöst om på sistone som är lite sådär halvovanligt. Hur som helst så tyckte vi ju att namnet var det finaste som fanns men alla våra föräldrar ringde upp och klagade på namnet och hur opassande det var. De sa att det minsann var ett konstigt namn som kanske är gulligt på små barn men som absolut inte passar på en vuxen. Jag blev jätteledsen och när jag vaknade i morse var känslan så stark så jag sa att det kanske inte är ett så bra namn TROTS att jag tycker väldigt mycket om det.

Usch, om man ändå kunde drömma lite trevliga drömmar om graviditet och barn. Nu får det nog iaf vara färdigdrömt om otrevligheter. Och vad gäller namnval så kommer vi väl i slutändan att välja det som VI tycker om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar