Hej

söndag 11 augusti 2013

Börjar bli trött

När är det egentligen man "ska" börja bli tröttare igen i graviditeten? För jag har en liten misstanke att det börjar komma tillbaka till mig nu. Från vecka 15-nu har jag ju känt mig så väldans pigg och alert. Smidig också för den delen. Men de senaste dagarna så har jag känt mig så himla trött. Sådär som det är precis i början av graviditeten när man bara vill sova JÄMT ni vet. Kanske beror det på att mina järndepåer behöver fyllas på, för änså länge äter jag inget tillskott alls. Eller så börjar det helt enkelt sakta med säkert bara blir tyngre nu.

För kanske en eller två veckor sedan när jag började kolla mer om att ansöka om graviditetspenning kände jag mig ju osäker på om jag verkligen skulle behöva det, ni vet gå hemma ett par månader innan förlossningen. Men nu kan jag känna att det nog inte skulle vara dumt alls att få det där beviljat.

Jag börjar dessutom känna lite i svanken när jag står eller går mycket. Så jag måste ta pauser ofta för att avlasta lite. Ja, min lilla kropp börjar helt enkelt känna att jag faktiskt ÄR gravid, vilket är bra :) Men jag hoppas väl ändå att jag ska kunna få klara mig från svåra krämpor ett par veckor till iaf. Helst fram till att jag går på ledighet, när det nu än blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar