Hej

tisdag 18 juni 2013

Trötter

Har varit hos svägerskan med familj nästan hela dagen. De målar sitt hus och fixar i trädgården så vi var där och hjälpte till lite med husmålning, rensning av sten samt barnpassning.

Jag lyckades nog göra något rejält dumt då jag kånkade omkring på en trotsig treåring på ryggen samtidigt som jag bar en ettåring i famnen. Efter mycket slit och släpande var jag helt slut i armarna och då kände jag hur magen började kännas konstig. Fick som rätt stark mensvärk. Drack lite vatten och la mig i soffan för att vila men det tog säkert upp emot 1 h innan det försvann helt. Blev faktiskt lite orolig där på slutet att det var något allvarligt som höll på att hända.

Men tack och lov lugnande det ner sig och tillslut avtog det helt. Jag har känt en liten kick nu efteråt också så det verkar ju vara okej. Dessvärre känns det som att mitt bäcken/rygg är helt förstört. Att bara gå från parkeringen och hem till vår lgh nyss gjorde jätteont och var obehagligt. Kändes precis som när jag gav mig ut och löptränade 2 veckor efter att jag fött Lilly (dumma mig). Alltså, hela bäckenet kändes superlöst och jag hade ont i rygg/bäcken i flera dagar.

Jag antar att detta kom för att jag ansträngde mig mycket mer än jag normalt gör. I vanliga fall bär jag i princip inga tunga saker alls och jag går inte så mycket heller för den delen. Min kropp fick sig nog en liten chock och sa helt enkelt ifrån.

Men jag känner nu att jag verkligen måste vara rädd om min rygg och inte bära på två barn samtidigt osv. Att leka hoppla häst från lekplatsen och hem kanske inte är den ultimata leken för mig just nu med andra ord ;) Resten av kvällen får nog spenderas just här, i soffan. Phu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar