Hej

tisdag 11 juni 2013

Sommar och sol

Sommaren är verkligen här och solen håller sig framme, det firar vi med lite datorfri tid.

Mattias tog examen för ett par dagar sedan och är således klar med universitetstiden, vilket är helt underbart. Nu väntar bara en mindre rolig tid i väntan på jobb, men skönt för honom att det åtminstone är sommar så han kan göra lite roliga saker i värmen. Och nu passar det ju extra bra att han är ledig eftersom jag har semester.

Vi firade semester/examen med att bo i mina föräldrars hus i helgen. Skönt med trädgård, grill och lite mer frihet än vanligt.

Tycker mig ha känt bebisen några fler gånger, men det är fortfarande i det stadiet då det är rätt svårt att veta vad man känner. Dessutom tycker jag ofta att det bara kommer ett litet sprattel och sedan när man försöker koncentrera sig på att känna så känns ingenting. Men jag antar att OM det nu är sprattel så dröjer det nog inte så länge innan jag känner det mer definitivt.

I övrigt undrar jag när lilla magen ska börja komma. Det går ju sååå långsamt när man väntar. Tycker jag blivit riktigt fläskig på magen, men någon hård liten kula är det inte tal om. Tycker jag ser tjock ut i alla kläder, och då menar jag inte gravidtjock, utan bara fultjock. Men det börjar väl så och går sedan över i en lite mer angenäm form :)

Om man jämför med första magbilden som jag tog så har det väl ändå hänt lite, eller vad säger ni?

Vecka 10
Vecka 15

2 kommentarer:

  1. Det har verkligen hänt lite :) Och jag minns att jag också mest kände mig tjock i början och gick och längtade efter att det skulle börja synas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Hi hi. Ja, men hur kul är det att känna sig tjock liksom? Men det tar sig. Dröjer nog inte så många veckor innan folk kan börja ana vad som döljer sig under min tröja :)

      Radera