Hej

fredag 7 juni 2013

Åh lycka

Låg precis i soffan på rygg och la handen på magen för jag tyckte den kändes bubblig. Då kom det, den där kittlande känslan av något som sprattlar omkring där inne. Var tvungen att verkligen fokusera och kände det igen.

Är nästan helt säker på att det var fosterrörelser för jag känner igen det från förra gången och jag var inte beredd på att känna av det redan men det gjorde mig så lycklig. Det betyder alltså (om det nu var fosterrörelser) att lilla bebis växer, kickar och trivs i min mage. Ju längre tiden går och ju mer tecken jag får på att allt är bra desto lyckligare blir jag och desto mer verkligt blir det att vi nog verkligen SKA bli föräldrar. Nu kan jag gå och lägga mig med ett leende på läpparna.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt! Är så skönt när man börjar känna barnet varje dag sen, är liksom som en försäkring på att det går bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag minns det förra gången också, det var en lättnad för då visste man att bebisen åtminstone levde. Har försökt att känna efter mer men det är svårt att känna och svårt att avgöra vad som är vad än så länge.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det är mysigt. Blir lite mer verkligt då :)

      Radera