Hej

tisdag 11 juni 2013

Dags för bola?

Jag har alltid velat ha en pinglande liten bola på magen när den är tillräckligt stor för det. Har ju haft väldigt svårt för att köpa någonting alls den här graviditeten eftersom jag känner mig så orolig och kan liksom inte få in att det verkar som att vi verkligen kommer att bli föräldrar den här gången.

www.silvermama.se
Men nu tänkte jag att det kanske börjar bli dags att våga ta steget och så smått börja köpa, eller åtminstone TITTA på saker. En bola kanske då är en bra början till ett första inköp, eftersom att det ändå är till mig. Tänkte kanske också snart köpa hem lite gravidkläder som jag kan växa i, vilket också känns mer okej eftersom det är till mig.

När började ni köpa in saker?
Ni som har bola, var köpte ni dem? Jag har tittat lite på SilverMama och tycker de har många fina, men ni kanske har andra förslag? :)

4 kommentarer:

  1. Jag köpte första grejen till bebis i vecka 13 när jag precis hade fått höra hjärtljuden hos min BM. Men tror faktiskt jag köpte mamma byxor redan i vecka 10 då jag inte kunde ha några av mina vanliga byxor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag köpte också två par mammajeans tidigt förra graviditeten för ingenting passade. Den här gången har jag kunnat ha mina byxor mycket längre och nu har jag ju även de två mammajeansen kvar så det var inte lika bråttom. Men nu känner jag att jag inte kan ha de två byxorna hela sommaren + att lite tröjor även behöver inhandlas :)

      Radera
  2. Efter första ultraljudet i vecka 9 har jag för mig att jag köpte något litet. Men sen väntade jag till andra ultraljudet i vecka 18 då jag började handla ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ser allt bra ut efter nästa ultraljud så kommer jag nog också verkligen våga inse att det är på riktigt och att vi SKA ha barn. Då börjar vi givetvis köpa in mer och mer också. Man får ju ändå sprida ut köpen. Blir fasligt dyrt annars om vi väntar precis till slutet. Så nojig får man inte bli. Någonstans känner jag att man måste våga hoppas och tro att det ska gå bra.

      Radera