Hej

onsdag 26 juni 2013

Pojke eller flicka?

Ja, såklart blir det väldigt spännande att tillslut få se om det är en liten pojke eller flicka som nu är bosatt i min mage. Tids nog visar det sig såklart men vem är inte nyfiken? Det finns ju en hel drös med olika tester som man kan göra för att få "veta" om det är en pojke eller flicka och idag gjorde jag två stycken.

Det första jag gjorde var ringtestet, då man håller en förlovningsring/vigselring fäst i mammans hårstrå. Man håller sedan i hårstråt över magen och ser om ringen pendlar eller gör cirklar och kan på så vis avgöra om det är en pojke eller flicka. Pojke=pendlar, Flicka=cirklar.

Det andra testet jag gjorde var bikarbonattestet, då man tar 1-2 tsk bikarbonat och sedan blandar det med ungefär lika mycket urin. Bubblar, pyser eller fräser blandningen är det en pojke och om ingenting alls händer så är det en flicka.

Visst förstår jag också att det inte är några vetenskapliga bevis här för vad jag har i magen, men åtminstone visade båda testen samma, nämligen flicka.

Det lustiga är att jag dessutom har haft flera drömmar de senaste dagarna att jag fött just en flicka och i mina tankar har jag varit inställd på en flicka sedan jag blev gravid. Jag vet egentligen inte varför.

Men, då ska jag även tillägga att när jag blev gravid med Lilly så var jag övertygad om att det var en liten pojke. Det bara kändes så och jag började kolla på söta killkläder och i mitt huvud föreställde jag mig en liten pojke. Men så fel jag hade. Så kanske har jag lika fel den här gången och det är en liten pojke där inne :)

Som sagt så kommer det ju tids nog att visa sig vad det är och jag tycker det ska bli så roligt att se om det är en liten pojke eller flicka. Jag vill ju hemskt gärna ha barn av båda könen så för mig spelar det ingen roll vad för sort det är där inne :)

Har ni själva testat att göra några test? Vad visade de isåfall? och var det rätt?

4 kommentarer:

  1. Både jag och sambon var helt inställda på en pojke, kändes som det och två personer i min närhet hade drömt att jag födde en pojke. Jag hade också massa drömmar och allt som oftast föddes en liten gosse. Döm om vår förvåning när det kom ut en liten flicka. Så min intuition var helt åt skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk så förvånad man kan bli ibland. Och tänk så fel ens intuition ibland kan vara :)

      Radera
  2. Jag var heelt inställd på en liten tjej, drömde om det och det kändes verkligen som att det var en tjej i magen :) Vi bestämde namn & allt. Men ut kom istället en Benjamin, haha :)

    Jag testade aldrig att göra några test faktiskt, nästa gång (om det blir en till) så ska jag nog göra det, för skojs skull :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, så det kan bli. Märkligt vad man ibland kan ställa in sig på ditten eller datten. Kanske är jag som er andra, i så fall blir det en liten pojke här med :) Så fint!

      Radera