Hej

onsdag 26 juni 2013

Perioder?

Hade ni perioder under er graviditet när ni inte kissade lika ofta på natten? Eller kanske under dagen också för den delen.

När jag väntade Lilly så behövde jag gå upp en gång varje natt från kanske v6-v9. Sedan avtog det och jag behövde inte stiga upp på natten mer vilket var SÅ befriande eftersom jag verkligen inte är en van nattkissare. Kissandet förstår min sömn SÅ mycket och ofta har jag svårt att somna om igen.

Den här graviditeten började nattkissandet också ganska tidigt, men varierade lite mer i början för jag behövde inte gå upp varje natt. Men kanske runt v10 eller någonting så satte det fart ordentligt och jag har nu fått gå upp VARJE natt en gång. Blev lite besviken eftersom det aldrig verkade avta men i kanske 3 nätter i rad nu den senaste veckan har jag kunnat sova hela nätter (med undantag för i natt när jag vaknade och trodde min blåsa skulle sprängas, ha ha) och det är så fruktansvärt skönt.

Jag hoppas verkligen att det är ett mönster min kropp vill fortsätta följa men tycker samtidigt det är lite lustigt med hur olika kroppen fungerar från gång till gång. Det är trots allt samma livmoder och samma kropp.

2 kommentarer:

  1. För mig var det ett evigt springande på nätterna i början. Men det avtog lite sen runt mitten av graviditeten har jag för mig. Jag vet att jag undvek att dricka vätska på kvällarna. Kanske kan vara ett tips? :) Tyvärr kom det tillbaka mot slutet men då var det ju för att lilla bebisen tryckte på mest. :)

    Annars så sägs det att de nattliga toalett besöken är en slags förberedelse för det som komma skall. Att kroppen börjar vänja sig vid avbruten sömn för bebisens behov. Det blir ju en del uppvaknanden på nätterna sen när bebisen kommit till världen så det kan ju faktiskt stämma! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch för att springa på toaletten. Märkte även dagstid hur jobbigt det var en dag när vi var ute på stan och inte riktigt hade tillgång till toaletten jämt. Det var stressande.

      Jag försöker att inte dricka på kvällen men tyvärr tycker jag inte det gör varken till eller från. Eller det klart, en del skillnad gör det nog men jag dricker ju inte på kvällen så för min del gör det nog varken från eller till.

      Visste inte det där med att det är en slags förberedelse, så tack för den upplysningen :) Tycker dock kroppen tänker lite fel där. NU är ju tiden man borde få sova för sedan blir det väl inte så mycket när bebis kommer. Men men, kroppen vet väl bäst ;)

      Kram

      Radera