Hej

tisdag 18 juni 2013

Kläder att växa i

Nu är jag så trött på att känna mig som en stoppad korv. Magen växer på, men inte i en lika graciös form som jag vill. Tycker fortfarande att jag för det mesta bara ser tjock ut och jag ser att vissa bekanta tittar misstänksamt på magen men vågar inte fråga. Så antar att jag är i det där stadiet när folk inte vet om jag bara blivit tjock eller är gravid.

Känner mig inte vacker alls och att de gamla kläderna inte längre passar gör väl inte direkt saken bättre ;) Har de senaste veckorna levt i mina basictröjor som jag annars bara brukar ha under andra plagg. Men de är i princip de enda som är töjbara på så sätt att det ser okej ut och känns bekvämt. Så idag bestämde jag mig för att utöka garderoben lite. Kollade föst på mammaavdelningen men USCH vad deppigt det var att kika bland kläderna där. Det var verkligen tantiga kläder. Fula enkla t-shirst i antingen vitt, svart eller randigt. De flesta kläderna var stora tält till tunikor och jag som mer letade efter lite kortare toppar att ha till shorts eller liknande kunde ju bara glömma att hitta något. De toppar som fanns hade plats för magar i nionde månaden och längden var typ ner till knäna.

Så, jag fick väl inse att min lilla putmage inte riktigt nått till mammaavdelningen än utan jag köpte ett par tröjor som var kanske storleken större bara, eller som helt enkelt hade sådan passform så att de var rätt luftiga. Tycker ändå jag kom hem med helt okej kläder men jag tycker verkligen att det är svårt att hitta lit finare kläder som liksom "kräver" en bättre passform om ni förstår vad jag menar. Man vill ju inte alltid att kläder ska sitta löst lite hör och var menar jag.

Har försökt att titta på internet också men lyckas bara hitta de där basicsakerna.
Var ska man leta efter lite roligare kläder som passar för en växande mage?

4 kommentarer:

  1. Jag gillar bonprix kläder.. Tror det är en .se sida.. Googla för att vara säker ;)
    HM kan ha fina grejer ibland, köpte en jättefin klänning därifrån och ett par linnebyxor när jag väntade Leah..

    SvaraRadera
  2. Jag har kört på mycket vanliga kläder fast i bra modeller. Älskar toppar som är skurna under brösten för de sitter alltid snyggt hur stor eller liten magen än är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är ju smidigt. Måste bara försöka hitta toppar som är skurna så också.

      Radera