Hej

onsdag 19 juni 2013

Försäkringskassan

Idag ringde försäkringskassan för att kolla om min sjukskrivning är fortsatt eller om jag återgått till arbetet. Jag berättade att jag börjat jobba igen så han tackade för sig och sa att pengarna borde finnas på mitt konto inom 3 arbetsdagar. Tackar.

Sedan ringde han upp 1 minut senare och beklagade sig att han störde men han blev lite förvirrad eftersom han hittade en likadan sjukskrivning i höstas. Där stod det att barnet beräknades komma i maj så han sa att det såg lite märkligt ut att jag hade samma sjukskrivning nu. Jag sa bara att vi tyvärr fick avbryta den förra graviditeten p.g.a svåra fosterskador och då beklagade han sig igen och bad om ursäkt för att han stört och frågat och poängterade åter att han skickar iväg pengarna idag.

Så himla trevligt måste jag bara säga. Han var väldigt mjuk och det var inga konstigheter. Jag har faktiskt själv funderat på att det borde se konstigt ut med samma typ av sjukskrivning igen, så det var väl ändå bra att det blev utrett kan jag tycka. Har hittills inte haft några problem alls med FK utan tycker nästan tvärtom, att de alltid är väldigt hjälpsamma och trevliga. Hoppas jag får fortsätta tycka det livet ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar