Hej

torsdag 13 juni 2013

Bli svullen

Ja, när blir man det egentligen? Om fingrar och så tänker jag.

Här om dagen var vi ute på en kvällspromenad och en liten insekt landade på mitt ben. Jag försökte borsta bort den men misslyckades så när jag borstade en andra gång så flög min vigselring av fingret. PANIK. Klockan var 22.30 så det hade redan börjat skymma och ingen av oss hade någon aning om vilket håll ringen flugit åt.

Efter en stunds letande hade vi dock otrolig tur, för vi hittade den i gräset väl gömd under ett par strån. Jag trodde verkligen att den var borta för alltid och var nästan gråtfärdig när vi hittade den. Så inga tjocka fingrar på mig än så länge.

1 kommentar:

  1. Jag blev svullen i sista delen av graviditeten. Dock bara om händer. Jag hade även väldigt ömma armar och handleder och fick även ett s.k. trigger-finger. Jobbigt! Kunde knappt sova om nätterna för det gjorde så ont i armarna och när jag väl vaknade efter dålig sömn så värkte dom som FAN och var bortdomnade. Tur nog så släppte allt direkt när Ester kommit till världen :)

    Min syster däremot, hennes ena fot blev typ tre ggr så stor som den andra. Haha ;)

    SvaraRadera