Hej

tisdag 7 maj 2013

Vecka 9

Vecka 9 har nu passerat och trots allt så har tiden ändå rullat på ganska fort. Dagarna flyter lite in i varandra när alla rutiner försvinner så som att gå till jobbet, handla, städa, laga middag, helg osv.

Jag har haft EN okej dag den här veckan och den är jag glad över. Det behövs för att kunna fylla på matförrådet och inte helt bli försjunken i bitterhet.

Illamåendet genomsyrar verkligen min vardag och aldrig trodde jag att det skulle kunna vara såhär jobbigt att vara gravid. Det är konstigt egentligen att det som människor måste ta sig igenom för vår ras överlevnad ska vara såhär smärtsam. Jag börjar helt ärligt fundera på att detta får bli min sista graviditet, vilket känns hur sorgligt som helst. Men jag vet inte hur det skulle vara riktigt möjligt att ta hand om ett syskon samtidigt som jag mår såhär. Man får väl hoppas jag hinner få en bra period också så jag ändrar mig.

Hur som helst. Nytt för veckan är nog att jag blivit kissnödig på natten. Jag kan numera vakna mitt i natten av att behöva kissa men jag tvingar mig själv att somna om för går jag upp mitt i natten för att kissa då börjar kräkningarna och då är hela morgondagen definitivt förstörd.

Jag märker också att det blir allt mer obekvämt att ligga ner. Hur jag än ligger tycker jag att magen trycker på från något håll. Det gör mig också illamående.

Hade tänkt börja ta magbilder för ett par veckor sedan redan men jag har inte haft ork. Så kanske nästa vecka får bjuda på en istället.

Min vikt sedan inskrivning ligger på - 1 kg. Men det är ju inte så konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar