Hej

torsdag 16 maj 2013

Bloggfrånvaro

Lite bloggfrånvaro som vanligt, jag vet. Men faktum är att jag mår 1000 gånger bättre nu plus att det är fint väder, så att sitta vid datorn är inte min prioritet. Jag har inte kräkts alls på 2 HELA dagar och knappt ens mått illa. Det känns hur märkligt som helst men heeeelt underbart.

Måste även erkänna att det oroar mig lite. Drömmer ständigt mardrömmar om att bebis är död och att jag får missfall. Till och med M drömde om det här om natten. Det tycker jag känns obehagligt för man ska ju inte helt rata sina intuitioner. Samtidigt vet jag att det är en vanlig oro så det kanske inte är så konstigt med dessa tankar och drömmar. Försöker intala mig att allt säkert är okej, vi såg ju ett finfint ultraljud för bara 2 veckor sedan. Risken att det går snett efter det är väl inte så stor. I hope.

Har inte fått min tid än för nästa ultraljud men den borde dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst tycker jag. Är ju ändå i v 11 nu så om 1-2 veckor borde ultraljudet ske. Skräckblandad förtjusning känner jag inför det om jag ska vara ärlig.

Känns lite märkligt att vara sjukskriven just nu i dagarna när jag mått bra, men jag tänker inte avbryta den tidigare. Man vet ju faktiskt aldrig om illamåendet slår till igen imorgon. Dessutom behöver jag vila för tröttheten ger inte med sig.

Idag är det redan 20 grader i skuggan här. Helt otroligt. Världens sommarvärme. Så vi tänkte ta en härlig cykeltur. Måste bara försöka få liv i mina cykeldäck. Hoppas inte det är punka. Nåväl, kanske en långpromenad i så fall. Fast cykeltur hade varit mysigare.

I övrigt så hämtade jag upp min låda med gamla gravidsaker imorse. Packade ju ner alla böcker och de få kläder som vi hade införskaffat när Lilly låg i magen. Kändes bra att få titta på de söta små sakerna igen och lägga ner de i byrålådan. Nu hoppas jag verkligen de får stanna där tills december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar