Hej

tisdag 30 april 2013

Vecka 8

Igår var sista dagen i vecka 8. Den här veckan har då sannerligen varit kräkningarnas vecka. Om jag ska vara helt ärlig så hade jag glömt hur det var att må såhär fruktansvärt dåligt. Men jag tycker det är bättre att kräkas än att bara må fruktansvärt illa. Fast när det går överstyr som igår, när man kräks stup i kvarten av allt man får i sig så så är det ju naturligtvis väldigt jobbigt. Min energi är nere på noll och jag kan inte låta bli att gråta en skvätt efter varje spya. Jag tycker allt lite synd om mig själv. ha ha.

Nog om detta. Stackars er läsare som bara får läsa om detta minre olika ämne. Men det är ju nästan den jag är i stunden. Sad enough!

En annan sak som faktiskt är ny för mig är ömmandet i brösten. Brukar vakna varje morgon numera och känna att det ömmar och sticker. Det kommer och går lite över dagen men känns mest på morgnarna.

Svärföräldrarna, som var med oss på weekendresa, listade snabbt ut att jag var gravid igen så de vet. Hade tänkt försöka dölja det ett tag till men det är väl svårt när man umgås 24/7 i ett par dagar.

För övrigt börjar jag seriöst fundera på om det bara blir ett barn för oss, biologiskt i alla fall. Ska jag må såhär varje gång så kan jag ju ge upp min dröm om storfamilj i alla fall. Kan inte ens tänka mig att behöva ta hand om 1 eller 2 syskon samtidigt som man ligger helt utslagen i soffan SÅHÄR som jag gör nu. Om det inte är som för Mattias mamma som bara måde dåligt när hon väntade tjejer. I så fall kan jag ju helt enkelt hoppas på många killar.

Om inte ultraljudet visar ett hjärta som slår på fredag vet jag inte vad jag tar mig till. Attmå såhär helt i onödan kan jag inte ens föreställa mig just nu. Håll tummarna.

5 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar jag kan! Jag hoppas verkligen det är er tur nu. Kramar

    SvaraRadera
  2. Håller tummar och tår men tror det kommer gå finfint! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Synd att du mår så dåligt! Men då ska du se att bebisen mår prima :D jag håller tummarna att ni får se ett litet tickande hjärta och att du snart mår lite bättre :)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Åh stackars vännen! Vet PRECIS hur det känns att må så där dåligt. Usch. Hoppas det vänder snart för dig! Har oxå ultraljud på fredag. Håller tummarna att allt ser fint ut för er. Ingen förtjänar detta mer <3 Stor kram. Och välkommen hem =)

    SvaraRadera
  5. Hoppas det kommer gå bra på ultraljudet. Skönt att få ett så tidigt, vi måste vänta till vecka tolv av olika anledningar. Känns lite jobbigt speciellt då jag inte har några symptom. Men då jag läser om dina kräkningar kanske jag ska vara glad över bristen å symptom. Hoppas ni får en härlig valborg!

    SvaraRadera