Hej

onsdag 1 maj 2013

På bristningsgränsen

Ja, jag ska vara helt ärlig och säga att det nästan är med nöd och näppe som jag över huvud taget orkar skriva det här inlägget. Är inne på dag 3 av ständiga kräkningar och min energi är noll. Har idag haft svårt att orka lyfta armarna så Mattias har fått mata mig med små saker och att orka hålla i glas är uteslutet så sugrör får det bli. Det känns nästan helt galet att kroppen bara skakar och jag knappt orkar ta mig in till toaletten eller liknande. Sova och gapa är ungefär det jag orkar.

MEN, kanske börjar det bli något bättre nu. Har lyckats få i mig 2 skedar med mannagrynsgröt och en muffinsform med yoghurt och några vindruvor. Nu skriker magen, vilket kanske inte är så himla konstigt i och för sig, potatis vill magen ha, men givetvis har vi ingen potatis hemma. Får se vad vi kan hitta på.

För ett par timmar sedan funderade jag helt seriöst på om jag skulle behöva åka till sjukhuset och få dropp eller något för såhär svag vet jag inte om jag någonsin känt mig. Men nu bönar jag och ber om att det ska vända, att jag ska få behålla lite mat och vätska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar