Hej

måndag 15 april 2013

Vecka 6

Oj vad det går undan ibland. Tycker att den här veckan har gått jättefort. Kan väl inte påstå att det hänt sådär jättemycket fysiskt med mig den här veckan heller. Illamåendet har visserligen givit sig lite till känna men idag har det varit lugnt på den fronten så än vill jag inte helt förkasta möjligheten att ropa hej.

Magen sticker till lite då och då men jag tycker faktiskt att det är mycket mindre aktivitet den här gången. Undrar om min livmoder hann dra ihop sig helt? Men på tre månader så borde den väl ha gjort det, eller?

Jag tänker mindre och mindre på graviditeten ju längre tiden går samtidigt som mitt hopp att det ska gå bra stärks ju längre tiden går. Lite tvetydigt kanske, men jag har verkligen lyckats släppa graviditeten i vardagen, vilket är skönt faktiskt. Samtidigt som det såklart alltid är med mig i mina val av mat osv.

Jag längtar till den dagen då jag bara kan njuta av att vara gravid och inte behöva varken överanalysera eller dölja min glädje. Det dröjer väl några veckor till antar jag, men imorgon går jag in i vecka 7 och sakta men säkert tar vi oss mot målet.

2 kommentarer:

  1. Ja dagarna bara rusar fram känns det som!
    Jag byter också vecka på tisdagar, men ligger en vecka efter dig *ler*. Idag är jag alltså i vecka 6 (v 5+1).

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att NI har blivit gravida! :)Hoppas snart att det är min tur snart :) Jag är 22 och min sambo är 24 :) Men med två missfall på 5månader gör att man jaa. Du förstår! Men är glad för eran skull och hoppas innerligt att ni får behålla eran lilla ärta :)

    SvaraRadera