Hej

söndag 14 april 2013

Illamående

En del av mig hade ju hoppats på att "varje graviditet är unik" även skulle stämma in på mig vad gäller illamående. Givetvis kan ju illamående kännas som en bekräftelse på att det är normalt osv men med min tidigare erfarenhet gör att jag ändå skulle kunna klara mig utan det utan problem.

Dessvärre verkar det inte som att jag har mer tur den här gången. Några morgnar i rad har illamåendet infunnit sig och i morse var det illa. Jag var osäker på om jag skulle klara av att få i mig frukost men jag försökte i alla fall och lyckades.

Jag anar att det är en fråga om dagar innan jag sitter hukad över toalettstolen igen. Såklart inget roligt, men jag kan ta det.

I vilken vecka började ni må illa och kräkas, om ni nu gjorde det?

2 kommentarer:

  1. Jag mådde bara lite illa förra gången, och kräktes aldrig. Lyckades "styra" illamåendet med att äta lite och ofta och det började från ett par dagar innan jag plussade.

    Den här gången (ja, jag plussade igen i morse fastän jag var så säker på att det skulle vara minus...) har jag liknande illamående - mår lite tjyvtjockt då och då under dagen men fixar det om jag äter något litet. Har dock vaknat o mått illa de senaste 3 mornarna men frukosten har botat detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ändå kunna styra illamåendet med att ära rätt. Jag lyckades inte med det förra gången men kanske denna gången då, om jag har tur :)

      Radera