Hej

torsdag 11 april 2013

Ditt lilla hjärta

Ja, någonstans den här veckan kan man ju räkna med att lilla miraklets hjärta börjar slå. Jag vet inte exakt vilken dag det sker men jag kan nog räkna med att det börjat slå nu. Var inne på en hemsida som sa att hjärtat skulle börja picka den 10 april, alltså igår. Just igår kände jag en hel del aktivitet i magen. Det stacktill både här och var och molade lite extra. Undrar om det hade med det att göra. En liten explosion av hormoner kanske.

Det är ju ett kritiskt stadium det där när hjärtat ska börja slå. Faktum är att jag tror att båda mina tidigare missfall skedde i samband med detta. Jag satt och bläddrade lite i min kalender och insåg att båda mina missfall har satt igång exakt 1 vecka och 6 dagar efter att jag plussat. Lite märkligt va? Men som sagt tror jag starkt på att det varit i samband med embryots hjärtverksamhet.

Idag är jag lite extra nervös just eftersom att det är 1 vecka och 6 dagar sedan jag plussade. Än så länge verkar allt finfint i magen men det klart att man känner sig en smula orolig. Dock kommer det väl kännas skönt för alla dagar som passeras nu. Ju längre tiden går desto större är ju sannorlikheten för att allt ska gå bra med bebisen.

Vi fortsätter hoppas och längta.

1 kommentar:

  1. Det är svårt det där att hoppas och längta :)
    Man skulle hellst vilja vrida fram tiden.

    Pregnancy.blogg.se

    SvaraRadera