Hej

torsdag 11 april 2013

Att träna som gravid

Ni flitiga gravida och småbarnsföräldrar som håller igång träningen. Vad brukar ni träna? Jag vill ju försöka att hålla igång lite bättre än förra graviditeten (då jag visserligen spydde ut all övervikt) mestadels för att stärka kroppen och vara redo för en förlossning. Jag hade jätteont i ryggen när jag väntade Lilly och visserligen gick förlossningen bra men då var jag ju ändå barastrax över halvvägs.

Löpning har ju rätt länge varit min grej men eftersom att jag har haft ett långt uppehåll i den sortens träning nu så känner jag mig inte helt bekväm i att börja springa. Jag vill helst inte skumpa för mycket. Så, har ni några tips på bra, skonsam träning för mig? Vill som sagt inte skumpa för mycket men gillar att svettas så jag riktigt känner hur jag har tagit i. Om träningen kan ske utomhus är det ett stort plus då jag gillar att vara utomhus, plus att det blir gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar