Hej

lördag 2 februari 2013

Vår i luften

Okej, jag vet att februari bör vara årets kallaste månad men idag kändes det absolut inte som det. Hade god lust att gå till affären och köpa en bukett tulpaner, men det gjorde jag inte. Vi nöjde oss med en liten promenad ute på gården med Tiger.

Vi introducerade honom till att gå i koppel för någon månad sedan och han gillar det rätt mycket även om han blir lite feg när vi kommer ut. Det blir inte så mycket till promenad med andra ord, men han gillar att sitta vid ett träd och nosa runt. För övrigt skäms jag nästan när jag går med honom i koppel för i mina ögon hör koppel liksom hund till. Men det skulle inte funka att släppa ut honom här där vi bor just nu, så han får nöja sig med koppelvandring och jag får helt enkelt stå ut med att tycka det ser fånigt ut ;)

Idag kom det en liten hund på vägen bredvid oss och Tiger blev jättenyfiken. Så han trippade fram till staketet glad i hågen för att hälsa. Men när den lilla hunden började skälla var det inte lika kul längre, raggen reste sig  och efter lite stirrande på varandra vände de sig båda om åt olika håll. Tyckte åtminstone det var kul att se min lillkille vara nyfiken på livet.

Kvällen för oss blir lugn. Vi hade en plan på att gå på bio, teater, äta ute eller kanske ta en sväng till IKEA och butikerna i kring för att handla lite nytt till hemmet. Men i ärlighetens namn kände jag inte riktigt för att släpa mig iväg på något av de sakerna idag.

Kanske för en gång skull ska ta mig tiden att bara luta mig tillbaka i soffan och läsa en god bok? Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar