Hej

måndag 28 januari 2013

4 veckor sedan

Idag var det exakt 4 veckor sedan Lilly föddes. Det känns konstigt.

Tänk att det var 4 veckor sedan jag hade den där fina magen, 4 veckor sedan jag kände någon leva inom mig, 4 veckor sedan min graviditet tog slut likaså ett litet liv.

Min kropp är tillbaka i det normala igen, nästan helt. Jag har inte ont i ryggen, kan röra mig fritt, har inga blödningar eller smärtor kvar från förlossningen och det där med ömma bröst och hormoner är då ett minne blott.

Det enda som egentligen saknas nu för att vara helt återställd är väl att den kvinnliga månadscykeln ska komma igång igen. Det kan ta upp till några månader, men vanligt är väl att den kommer tillbaka efter 4-5 veckor såhär efter ett avbrytande. På ett sätt kommer det kännas skönt när den väl kommer, för då kommer kroppen få chans att verkligen rensa ut allt, samtidigt som det är det sista lilla som jag har kvar av att allt inte är som vanligt. Konstigt va hur man kan hänga kvar vid något så simpelt.

2 kommentarer:

  1. Våra 4 veckor var igår, och jag satt och tänkte ungefär som du gör idag =/. Det känns väldigt konstigt. Ibland känns det som om det var igår det skedde, och ibland som om det var mycket längre än 4 veckor sedan...

    Min kropp är också tillbaka till det normala, ja förutom att mensen inte kommit tillbaka ännu då. Men den kommer väl när den kommer.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min barnmorska sa inte så mycket om mensen. Hon sa som du skrev faktiskt, att den kommer när den kommer. Men snart var det 5 veckor sedan och jag börjar faktiskt undra var den tagit vägen. Jag vet att det kan ta tid, men på något vis vill jag att kroppen ska återställa sig till det normala nu så att jag vet att allt är okej.

      Men men, var sak har sin tid.
      Kramar till dig

      Radera