Hej

torsdag 20 december 2012

Till råga på allt...

... så fick jag min lönespec idag och sa till M att jag inte ens ville kolla hur lite pengar jag skulle få. Antog att det bara skulle vara någon tusenlapp eller två som skulle motsvara mitt OB från föregående månad. När han öppnade kuvertet stod det 0 kr + att jag tydligen nu har en löneskuld på ca 1400 kr. Blev både paff och gråtfärdig när jag insåg att det kommer bli massa bök att fixa detta. Inte för att 1400 kr kommer köra vår familj i botten men att vara skyldig jobbet pengar känns si sådär kul just NU.

Dessutom var det massa siffror som jag inte riktigt förstod mig på men som fick mig att verkligen fundera om jag inte kryssat i en ruta fel till försäkringskassan. JA MEN VISST. Så antagligen kommer jag behöva böka ännu mer med att ringa försäkringskassan och rätta till felet jag gjort vilket sedan leder till ÄNNU längre väntetid för mig att få min sjukersättning. Just nu har jag bra lust att skita i allt, bara betala de där kronorna till jobbet och lägga mig ner och gråta.

Och hur lätt kommer det vara att få tag i personer nu över jul/nyår? Och hur stor LUST har jag att böka med försäkringskassan och HR samtidigt som jag ska föda barn och bearbeta en stor sorg?

Aldrig ska saker och ting få gå smidigt och tydligen är jag världens olycksfågel. Inte ens den lilla glädjen i att åtminstone ekonomi/ersättning funkade skulle jag få. Bara elände till oss!

1 kommentar:

  1. Det är så tråkigt att man ska behöva ta tag i sådant när man har det svårt. Kram

    SvaraRadera