Hej

tisdag 18 december 2012

Liten paus

Tar en liten paus mitt i allt, känner att jag måste sitta ner ett par minuter.

Bestämde mig för att göra en lite enkel variant av julbord idag till middag. Tyckte det lät enkelt och bra då mycket är färdigt, men sedan insåg jag att det trots allt är en hel del saker som ska lagas och framför allt förberedas så helt enkelt kanske det inte blir ändå. Men när jag väl kom på det så var jag så sugen på julbord så det får bli det ändå :)

Skinkan är nu griljerad och står och kyler av sig ute på balkongen och strax ska jag förbereda det sista och förhoppningsvis hinna fixa mig själv också. ha ha. Om jag inte hinner bli helt klar får väl gästerna underhålla sig själva ett tag. Jag slipper åtminstone skämmas för ett stökigt hem då det luktar gott och är nystädat nu :) Några lussekatter blev det såklart inte idag heller, typiskt. Men tiden har gått allt för fort och nu hinns det inte med. Jag får väl vara nöjd om jag över huvud taget får i mig en lussekatt innan årets slut, än har jag inte lyckats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar