Hej

måndag 31 december 2012

Dagen D

Om ca en halvtimma sätter vi oss i bilen och åker till förlossningen. Känns fruktansvärt men just nu kan jag knappt bärga mig tills det är över. Vet inte om det är p.g.a nervositet, dålig sömn, hormoner eller lite av varje men gårdagen var fruktansvärd. Jag pendlade mellan sängen, soffan och toaletten. Så fort jag kände mig sugen på att äta eller dricka något så kom det upp igen. Fick inte behålla NÅGOT under hela dagen. Tillslut tog jag en skål till soffan som jag kunde spy i istället för jag orkade inte springa till toaletten hela tiden. Mot kvällen var jag så hungrig så magen värkte och försökte äta två knäckebröd som verkade få stanna kvar. Glad i hågen gjorde jag mig i ordning för att sova med lite mat i magen men efter lite gråt mot Ms axel när vi packade väskan gjorde att även de kom upp igen.

Vaknade upp utsvulten idag men kunde inte förmå mig att ta något annat än ett glas apelsinjuice, som ca 10 minuter senare kom upp den med. Känner mig totalt utpumpad på energi då magen är helt tom sedan typ 36 h tillbaka. Att genomgå en förlossning idag är ungefär det sista jag känner att jag egentligen orkar. Att bara orka ta sig igenom kräkmaraton i soffan är liksom illa nog. Att dessutom föda barn och orka bearbeta den sorgen känns helt enkelt bara för mycket. Men har jag något val? Nej!

Därför kan jag nu knappt bärga mig tills den här dagen är över. Tills jag slipper må illa, kräkas, inte kunna sova, ha ont och fatta massa tråkiga och jobbiga beslut. Imorgon lär jag väl vara helt utslagen och bara gråta hela dagen, men åtminstone så är då det här eländet över och jag hoppas HOPPAS att jag aldrig mer behöver vara med om något sådant här (och ingen annan för den delen heller. Tyvärr vet jag att många andra kommer genomgå detta också, till er skänker jag min djupaste sorg och min starkaste styrka.)

2 kommentarer:

  1. Usch, hela denna historien är så hemsk! Ingen ska behöva göra valet att avbryta sin graviditet när det är det absolut sista man vill :( jag lider med er idag.
    Ikväll ska jag skicka upp en rislampa och skänka en extra tanke åt er då!
    Nu är det snart nytt år och nya möjligheter, försök blicka framåt fast det är svårt just nu.
    Stor kram och lycka till idag.
    Elin

    SvaraRadera
  2. Mina tankar har varit hos er idag <3
    Jag önskar och hoppas att det nya året för med sig styrka åt er och ljusare tider. Många kramar.

    SvaraRadera