Hej

måndag 19 november 2012

Vecka 15

Vecka 15 och nu är det svårt att hålla in magen
Det blir ett sent inlägg idag men eftersom jag fortfarande är vaken och kärleken inte riktigt redo att sova än så får jag passa på att utnyttja tiden. Har ju inte skrivit ett veckoinlägg än denna veckan så det passar ju bra att göra det nu innan veckan är över :)

Så, nu är jag alltså i vecka 15. Tiden rullar på och trots att det på ett sätt går i snigelfart så går det i rasande fart på ett annat sätt.

Tycker att det har känts så mycket mer i kroppen nu att jag verkligen är gravid. Mer illamående, kräkningar, extrem trötthet, magen som putar lite sött, ett tryck på magen, som att någon är där inne och trycker ut magen. Kärleken tyckte t.o.m att naveln kommit ut lite mer, men jag vet inte. Det låter lite tidigt för det. ha ha!

Jag undrar om det inte är dags för lite första fosterrörelser snart men jag vet att det kan dröja över en månad också om jag har riktig otur. När kände ni fosterrörelser med första barnet?

Nästa ultraljud är inte förrän den 29 november och jag bönar och ber om att allt ska vara okej, att lillans hjärta ska slå för fullt, att vätskan ska se lite bättre ut och att hon ska röra sig mycket. Längtar tills jag får se henne igen samtidigt som jag är så dödligt rädd för att få ett hemskt besked. Usch!

2 kommentarer:

  1. Förstår att tiden sniglar sig fram men snart är det den 29e och då får du veta, håller tummarna stenhårt att vätskan ska vara borta!

    När jag var gravid första gången kände jag fosterrörelser nån gång i vecka 16-17 någonting, likadant denna gång men nu kände jag bara lite fladder och sen inget på flera veckor, fick svar på RUL förra veckan att moderkakan ligger i framvägg och om fosterrörelserna dröjer så beror det ofta på detta.

    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Jag kände av lillen första gången i vecka 16 och sen var han igång. Men min moderkaka ligger i bakkant vilket är optimalt för att känna så mycket som möjligt.

    SvaraRadera