Hej

söndag 18 november 2012

Oro

Först och främst, TACK alla fina läsare som troget kikar in och önskar oss lycka till och skickar styrka och värme. Det betyder mycket för oss.

Jag är hemma nu ett litet tag och det känns väldigt skönt och välbehövligt. Jag är verkligen helt slut om dagarna och orkar inte med mycket. Det tar på krafterna att vara gravid och att dessutom bearbeta oro och sorg samtidigt blir bara väldigt tungt.

Och den där påtagliga oron som kommer hela tiden. Varje dag drabbas jag mer eller mindre av oro för hur det går.

De senaste dagarna har jag mått ganska mycket sämre fysiskt. Mer illamående och kräkningar, mer tryck mot magen, stickningar och rejäl förstoppning, AJ. Dessutom en outhärdlig trötthet som nästan gör mig galen. (Någon som har bra tips mot förstoppning förresten?) Brösten värker dessutom mer och ett litet hopp inom mig tänds. Tänker att det kanske öser på mer hormoner nu som vill hjälpa vår lilla flicka att bli bättre.

Samtidigt så undrar jag varje dag hur hon mår. Oroar mig för att hennes lilla hjärta redan har slutat slå och att jag ska få ett fruktansvärt besked på nästa ultraljud. Jag är också orolig varje morgon när jag vaknar och varje gång jag går på toaletten. Jag är orolig för att vakna med massa blod i sängen eller att det ska komma massa blod på toaletten och usch vad jobbigt det känns.

Jag försöker hålla humöret uppe och tänka lite positivt även om det är svårt. Gråtattackerna kommer dagligen och vissa dagar känner jag bara ren sorg över allt det här och ibland är jag glad.

Tänk vilken vändning livet kan ta ibland. Det här var absolut inte vad jag förväntade mig när vi började prata om barn, och absolut inte ens vad jag förväntade mig för ett par veckor sedan. Men nu är det som det är och vi får vara glada för de goda nyheterna och kämpa på med de tuffa nyheterna. Oavsett om man vill eller ej så går dagarna framåt och det kan jag inte stoppa. Så det är bara att följa med.

6 kommentarer:

  1. Jag får tårar i ögonen när jag läser detta. Tänker ofta på er. Du känner inte mig, men jag kan väldigt lätt sätta mig in i din sorg och din smärta. Jag fortsätter att skicka styrkekramar.

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er all lycka, ska tänka på er.

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än att fortsätta skicka styrkekramar till er! :) detta kommer gå bra ska du se :)
    Elin

    SvaraRadera
  4. Kikar in och skickar dig styrkekramar, hoppas så det ska gå vägen!!

    SvaraRadera
  5. Hittade till din blogg alldeles nyligen. Jag hoppas verkligen att det ska gå vägen för er med den lilla i magen. Angående förstoppning så köp Lactulose meda på apoteket, jag använde denna i slutet av graviditeten och efteråt. Fungerar utmärkt och ska av den information jag fick inte påverka den lilla. Stort LYCKA TILL!

    SvaraRadera