Hej

söndag 11 november 2012

Vecka 14

Egentligen borde jag vara i v 15 nu men enligt läkarens uträkningar är jag bara i början av vecka 14... igen? Lillan verkar redan sacka efter storleksmässigt, hmm! Om hans uträkningar ändå stämmer så skulle jag testat positivt på dag 21 i cykeln  vilket jag tycker låter väldigt tidigt. Tidigare har jag fått ett SVAGT plus på dag 26 och nu tydligt på dag 21? Tror inte riktigt det stämmer faktiskt och vet inte om man ska utgå från att lillan bara är liten och att jag ändå är i v 15 eller om man helt enkelt hoppar bak lite och är i vecka 14?

Nåväl, nu kör jag på vecka 14 så får vi se vad läkarna säger sedan.

Magen börjar kännas mer och mer hård tycker jag. Eller det går väl egentligen från dag till dag men jag tycker det känns lite annorlunda nu. Undrar hur många veckor det är kvar tills vi får känna lite sparkar, längtar tills det nu. Eftersom vår lilla tjej ändå har ett så kritiskt tillstånd så skulle det kännas lite tryggare när man faktiskt känner henne och vet att hon kämpar på varje dag där inne.

Vikten håller sig i schack. Faktum är att jag har gått ner 1 kg sedan jag blev gravid. egentligen är det väl ganska normalt och jag tror inte jag behöver oroa mig för det. Samtidigt känns det som att en sund viktuppgång är tecken på att det går bra och 2-4 kg är ju helt normalt vid denna tid av graviditeten. Ifs hade jag lite extra att ta av sedan innan så det kanske är därför :)

Min oro för hur framtiden blir för oss gör mig nästan sjuk. Tänker inte på något annat och inget annat känns viktigt heller.Tänk om hon inte klara sig nu vår lilla kämpe. Så fruktansvärt. 2½ vecka kvar till nästa ultraljud och det känns som en total evighet. Innan dess kommer vi inte ha någon som helst aning om hur det utvecklar sig för henne. Vi kan bara hålla andan och hoppas!


1 kommentar: