Hej

onsdag 21 november 2012

Träffat läkare

Idag hade jag äntligen tid hos en läkare angående sjukskrivningen. Jag var lite nervös för jag visste inte riktigt hur jag skulle säga för att han skulle få en så bra och korrekt bild av min situation. Nervositeten visade sig dock vara helt onödig då läkaren var jättetrevlig och jag behövde inte säga så jättemycket.

Han sa att han förstod att det var tufft just nu och att mitt jobb kanske inte är det bästa heller när jag mår såhär så jag blev sjukskriven i 2,5 vecka till och sedan skulle jag helt enkelt höra av mig när det börjar närma sig och så får vi se om det räcker med sjukskrivning eller om det ska förlängas lite.

Jag känner mig SÅ lugn nu. Det var helt underbart och precis vad jag behövde. Jag behöver verkligen så sova ut, inte tänka på jobbet, försöka komma in i lite vanliga rutiner och bearbeta det som vi har framför oss. Dessutom hinner jag gå på nästa ultraljud innan jag ska tillbaka till jobbet och kanske får veta lite mer om hur det ser ut för vår lilla tjej.

Jag fick lite medicin utskrivet också för mitt illamående och kräkningar så jag ska försöka hämta ut den imorgon om jag mår tillräckligt bra. Hoppas. Någon som ätit Lergigan comp? Läkaren sa att det funkar bra på vissa och inte alls på andra så jag hoppas.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du blev sjukskriven. Jag ska till läkaren idag kl 8 för att troligtvis få lergigan comp för mitt illamående och kräkningar. Hoppas - liksom du - att det ska fungera!

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig nu riktigt ordentligt! Har också ätit lergigan men det fungerar tyvärr inte på mig, men jag har haft lite andra knep såsom läkerol :)

    SvaraRadera