Hej

måndag 22 oktober 2012

Vecka 12

Vecka 12
Det känns lite overkligt nästan att jag redan har gått in i vecka 12. Nu behöver jag bara hålla andan ett par dagar till innan man kan slappna av lite, men för att vara ärlig så tycker jag att jag redan har börjat slappna av mer. Dagarna flyter liksom på och tanken på missfall hänger inte över mig på samma sätt längre.

Veckan som var gick otroligt snabbt. Jag började må lite bättre med illamåendet och, tro det eller ej, även tröttheten. Jag är ju, precis som jag skrev igår, fortfarande extremt trött, men jag har ändå lite kommit ifrån det här att behöva gå och lägga mig kl 20. Orkar vara uppe till ca 23 om jag vilat mitt på dagen.

Så sätt är det ganska skönt. Man känner sig lite mer normal ändå när man slipper vakna varje morgon med illamående och kräkningar ibland.

Dock tycker jag att jag kissar mer nu än förut, hela tiden... Så jag undrar om livmodern börjar trycka på blåsan lite nu? och jag fasar för hur det kommer vara om 20 veckor och jag redan nu behöver kissa hela tiden.

De senaste dagarna har magen börjat jobba lite igen. Som svag mensvärk runt äggstockarna. Så lilla livmodern växer nog där inne nu.

Tycker fortfarande att magen är lika "platt" som alltid. Känner mig inte ens särskilt uppsvälld. Vågen står fortfarande stabilt på samma siffra och mitt sötsug är fortfarande nere på noll. Undrar så när magen börjar puta lite. Tycker det är så fint med en söt liten kula. Men det kan ju dröja 10 veckor till vad jag förstått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar