Hej

måndag 22 oktober 2012

Bokat ultraljud

Bokade just vårt andra ultraljud och det känns SÅ bra. Jag har ju varit lite kluven om vi ska göra ett eller inte men igår så kände jag att jag verkligen VILL göra ett till nu när jag är kring v 12. Jag tror faktiskt att det är mer skadligt för mig att gå runt och oroa mig än att bara göra ett till ultraljud. Sedan kommer jag, utan problem, kunna hålla mig till rutinultraljudet.

Bokade tid på fredag redan så det känns jättekul. Bara några få dagar kvar tills vi får se lilla miraklet igen. Besöket ska gå på ca 15 minuter och kosta oss 600 kr men det är det värt. Kärleken vet att jag varit lite orolig de senaste veckorna så han är helt med på detta.

Dessutom kommer vi får med oss bilder hem den här gången, och förhoppningsvis ser man lite mer än sist. Ser fram emot det.

På fredag borde jag ju vara 11+5 så det känns lagom att göra det nu så att vi kan berätta för släkt och vänner sedan lagom till v 13. Nu får vi bara hålla tummarna för att bebisen har växt och att hjärtat slår.

3 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i det! Jag plussade i vecka 5 men var så orolig och mådde så dåligt över det att jag och sambon bokade ett ultraljud i vecka 8 på Emma Ultraljudsklinik i Göteborg.

    Det var heeelt klart värt 600 kr för att få veta att det verkligen slog ett litet hjärta därinne och att få se vårt lilla hjärta. Sen börjar ju så klart oron komma tillbaka lite när nästa ultraljud närmar sig...

    Jag ska hålla tummarna för er att bebisen mår bra :) Hoppas du lägger upp lite bilder på ultraljudet sen. Vi gör ett nytt nästa onsdag. Ska bli spännande och lite nervöst... Våra bebisar är nog ungefär lika gamla :)

    Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, vad roligt. Det är där vi ska göra vårt UL också. Ska ni göra ert andra där också? Är det KUBtest eller bara ett till UL för att kolla så att allt fortfarande är bra?

      Radera

  2. Nu ska vi göra ett KUB-test så det blir blodprov och ultraljud. Och förhoppningsvis är bebisen frisk och mår bra :)

    SvaraRadera