Hej

onsdag 3 oktober 2012

Sötsugen? Nej tack

Hur har det varit med erat sötsug så här i början av graviditeten?

Jag trodde att jag bara skulle svulla i mig massa sötsaker eftersom jag normalt sett är en riktig gottegris. Brukar älska bullar, kakor, grädde, lösgodis, popcorn, tårta osv. Men konstigt nog har jag blivit som min egen motsats de senaste veckorna.

När någon föreslår en kaka, godis eller annat till fredagsmys så känns det ungefär lika lockande som en vanlig macka. Liksom inte äckligt men heller inget man direkt suktar efter en fredagkväll.

Det är såklart ingenting att klaga på egentligen men faktum är att det känns lite tråkigt. Har ju även fått inse min begränsning rent portionsmässigt, då jag mår illa om jag äter för mycket mat, och det känns som att jag tappat suget för ätbara saker helt. Jag älskar ju egentligen middagar med vänner och riktigt god, vällagad mat och en fin dessert på det. Lika så älskar jag att baka och äta olika mästerverk, men inte just nu.

Jag hoppas att detta till viss del går över för att det är som att en passion inom mig har slocknat.

2 kommentarer:

  1. Du ska vara GLAD att du inte är sötsugen tycker jag :) Socker är superdåligt för kroppen! Och särskilt om man har fått missfall tidigare så ska man vara försiktig med det. Så njut så länge det varar och ät bra mat istället! :)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag antar att du har rätt. Socker är ju inte bra och man ska väl vara glad att man inte är så sugen. Våge när ju min vän än så länge, säkert mycket tack vare detta :)

    SvaraRadera