Hej

tisdag 2 oktober 2012

Är det bara jag?

Är det bara jag som ständigt har en lite orolig känsla inom mig vad gäller graviditeten? Tycker det verkar som att alla andra som får plus på graviditetstesten blir helt lyriska och tänker att NU blir det bebis och verkar inte ha någon oro alls.

Själv har jag fortfarande lite svårt att glädjas helt för att jag oroar mig för att det lilla hjärtat ska sluta slå. Innan man passerat 12 veckor är det ju så himla mycket som kan hända och visst, man ska väl inte gå runt och oroa sig i onödan kanske men efter 2 missfall är det lite svårt att inte göra det.

Önskar att jag slapp oroa mig och bara kunde glädja mig för, vad vi vet, så ser det ju bra ut. Men jag skulle så väldigt gärna vilja höra de små hjärtljuden eller se lilla bebisen live igen för att se så att det verkar gå framåt.

Tror att jag ska försöka boka in ett ultraljud till runt v 12-13, perfekt när de kritiska veckorna är över och innan man berättat för familjen.

Någon som har något tips på hur man ska lugna sina nerver lite vad gäller detta?

2 kommentarer:

  1. Hej, Hittade till din blogg från familjeliv och har läst lite och liksom dig fick jag missfall i somras och därefter blev gravid på en gång. Förstår oron och alla känslor, trots att jag är över vecka 12 nu (är i v 14) så går jag och oroar mig.
    Jag ska (om allt går bra denna gång) få barn i april. Har en son på 2 år också.
    Då jag var gravid med sonen var jag betydligt coolare, gjorde inte något mer ultraljud än RUL. Denna gång gjorde jag ett i v 8 för jag ville se att den levde, gjorde kub för två veckor sedan (mest för att faktiskt bara få se att den levde fortfarande). Är mycket lugnare efter dessa ultraljud men ändå kan jag inte låta bli att noja.

    Kommer nog kika in här framöver, roligt att läsa en blogg med ungefär samma graviditetsvecka :-)
    Bloggar själv men har inte kommit ut på bloggen om graviditeten, nojig som attan som sagt :-)

    /Helena

    SvaraRadera
  2. Hej, vad kul att du kikade in här. Du ska se att allt går vägen för oss båda den här gången. Att du gjort KUB och sett en frisk bebis tyder ju på att allt säkert går bra. Jag ska hålla tummarna för dig. Försök att slappna av nu fram tills RUL vilket inte borde vara så långt kvar för dig :)
    Välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera