Hej

onsdag 24 oktober 2012

Liten mardröm

Ja, i natt hade jag en liten mardröm om lilla bebisen. tycker att jag klarat mig rätt bra än så länge från mycket hemska eller konstiga drömmar men i natt slog det till.

Jag drömde att jag hade varit inne på en undersökning för någon vecka sedan och att jag var öppen 5 cm. Och när jag, en vecka senare, kom tillbaka för att göra en ny undersökning var jag öppen 7,5 cm.

Jag minns att jag frågade barnmorskan vad vi skulle göra? Men hon sa bara att det snart var dags för mig att föda barn. Jag protesterade då och sa att det var alldeles för tidigt och att bebisen inte skulle kunna överleva nu och hon sa typ bara "synd".

Det kändes jättehemskt för jag visste att att jag behövde typ 10 veckor till för att bebisen skulle kunna överleva utanför magen men jag skulle nog föda om 2 veckor. usch!

Kände mig helt orolig och tom när jag vaknade men kunde, tack och lov, pusta ut då jag insåg att det bara var en dröm. Tänk så hemskt att vara tvungen att föda NU, när bebisen inte klarar sig. Nej, stanna inne i min sköna mage i 25-30 veckor till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar