Hej

tisdag 9 oktober 2012

Hos barnmorskan

Idag hade vi vårt andra besök hos barnmorskan.

Jag är så glad att vi fått en så bra BM. Hon är rätt ung och verkligen jättegullig. Känns som att man vågar fråga saker utan att känna sig dum och hon tar en på allvar.

Idag tog jag lite prover och allt såg jättebra ut. Ingen UVI, bra sockervärde, blodtryck och inga könssjukdomar, fast det visste jag ju redan såklart :)

Nästa besök som ska göras är självaste rutinultraljudet. Har inte fått ett exakt datum än då detta görs på sjukhuset och hon skulle skicka en remiss dit först. Så antar att jag får min tid om ett litet tag. Spännande. Nästa besök hos BM är inte förrän i början av januari. Känns rätt konstigt att gå så himla länge men hon sa att de inte har nästa besök förrän runt v 20 eftersom att det inte händer så mycket tills dess. Efter det så har man träff typ 1 gång i månaden.

Så nu har vi 8-10 veckor framför oss utan några som helst besök och förhoppningsvis så går allt som på räls. Funderar dock fortfarande om jag ska göra ett privat UL runt v 13. Kanske kul att kunna berätta för mina föräldrar genom att visa bilden också. Vi får se. Jag ska kolla upp lite olika ställen och priser osv.

2 kommentarer:

  1. Jag kan varmt rekommendera att göra ett tidigare ultraljud, jag blev väldigt mycket lugnare av det.

    Tycker det är rätt konstigt att det är så lång tid i början mellan besöken hos BM, för mig känns det inte som ett måste nu men första gången jag väntade barn tyckte jag det var hundra frågor jag ville ställa och den BM jag hade då gick aldrig att få tag på.

    Denna gång ska jag inte gå på v20-träff (hos min BM slog de ihop många träffar till en halvdag med ca 20 gravida tjejer, rätt kul för man sågs ju på stan sedan och en tjej träffade jag på BB tom :-) ), det handlade mycket om amning osv då och den biten har jag rätt bra koll på sedan förra gången känner jag men jag ska nog gå på en omföderskegrupp som är nån gång i slutet av graviditeten tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med dig. Kan tänka mig att det inte är lika viktigt vid kommande graviditeter men just det första så är man ju så nojig, analyserar allting och vet inte riktigt vad som är normalt och inte.

      Vi gjorde ju ett UL i v 8 på MVC vid inskrivning men bebisen var ju så himla liten då så skulle ändå vilja göra ett till om några veckor när den blivit lite större.

      Radera