Hej

torsdag 11 oktober 2012

Första dagen hemma

Ja, idag är första dagen under den här graviditeten som jag känt att det verkligen inte gick att gå till jobbet. Hade huvudvärk sedan igår och sov dåligt i natt då jag fick gå upp och kissa. Drömde dessutom om jobbet och vaknade från och till hela natten så jag var helt slut på morgonen när väckarklockan ringde vid 6. Att jag hade mått illa ungefär halva natten gjorde inte saken bättre och med ett pass på 10 h framför mig kände jag att kroppen bara sa STENnej.

Och vilken tur. Jag sov ytterligare 2 h och tvingade i mig lite frukost som någon timma senare låg i toaletten. Bläk. Jag tycker att det känns som att illamåendet har blivit lite värre nu de senaste dagarna. Det brukar komma ungefär varannan dag och när jag mår riktigt illa så kräks jag. Men egentligen klagar jag inte. Inte för att det är kul att må dåligt med för att jag vet vad som orsakar det och det är SÅ värt att må dåligt.

Så idag blir en lugn hemmadag med lite varmt te framför en film och kanske en lite skogspromenad senare om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar