Hej

måndag 10 september 2012

Shopping

Åkte in till stan idag för lite shopping. Hittade inte så jättemycket som kändes rätt att köpa men lite fick allt följa med hem.

Till lilla bebisen blev det en söt brun/beige body, en vit tunn mössa och de här supersöta tofflorna. Jag älskar sådana här tofflor och även olika hattar/mössor till bebisar. Tycker det är så sött men också praktiskt. På vintern håller fötterna sig varma i dessa och på sommaren håller de sig svala. Samma sak gäller hattar/mössor.

En sak som jag insett när jag börjat kika på lite kläder, skor, mössor, pyjamas, filtar, leksaker, lakan, vagn, bilbarnstol, JA allt det där, är att det finns väldigt lite som är anpassat för bebisar som man inte vet könet på. Så känns det för mig i alla fall. På nyföddavdelningen finns det en killdel (med bara massa blåa kläder och tryck på) och en tjejdel (med rosa volangkjolar och rosa bodys).

Jag tycker man hittar ytterst lite som är neutralt (ja, helvitt finns ju men hur kul är det?) eller åtminstone så pass blandat i färgerna så att det passar både flickor och pojkar. Hade gärna sett lite mer kläder som var färgglada men ändå inte BARA blått eller BARA rosa. Gult, orange, ljusgrönt och turkost och också fina färger!

Därför blev jag så glad när jag hittade dessa skorna, som för övrigt hängde på killavdelningen, det fanns liknande för tjejer som var rosa med en orange räv på. Jag tycker de passar både på en liten kille och en liten tjej.

3 kommentarer:

  1. Vilka söta! :)
    Håller med dig om att allt är så könsfärgat :(
    Jag älskar färgglada kläder som passar både killar och tjejer, men som tyvärr är svåra att hitta :(
    Förövningt så är det första dagen utan p-piller för oss idag :):) åh vad jag längtar efter ett plus nu :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Men jag har ändå lyckats hitta några fina saker :)
      Och JA, vad kul att ni slutat med p-piller nu. Då håller jag tummarna för er och att allt går snabbt och bra. Hade ju varit kul att följas åt som gravida :)

      Radera
    2. Jag hoppas oxå att kroppen ställer om sig snabbt! :) hade varit superkul att kunna följas åt ju :)

      Radera