Hej

söndag 9 september 2012

Låååång helg

Äntligen var den här helgen över.

Det har varit helt sjukt. Jag har verkligen varit på jobbet hela helgen. Bara kommit hem för att sova i mellan dagarna. Känns riktigt surt att inte hinna med någonting annat på helgen än att jobba. Man vill ju så gärna träffa vänner och hitta på roliga saker när kärleken också är ledig från skolan. Det är tufft liv att vara hårt arbetande kvinna ;) Nå väl. Inte så länge till, tack och lov.

Hur som helst så har helgen ändå flutit på. Fick mig en släng av oro i går morse när jag vaknade och ömheten i bröstvårtorna var som bortblåst. Tänkte givetvis det värsta, att missfall var på G och gick väl och klämde ca 58 gånger den dagen för att se hur det utvecklade sig. Dock kändes det inte som att graviditeten var bortblåst helt eftersom att magen jobbade på. Den molade, spände och stack till då och då så jag var hoppfull. Mot eftermiddagen kom lite ömhet tillbaka och då började jag pusta ut.

I morse var de ömma igen men de har hunnit med att både sluta ömma och börja igen sedan dess. För det mesta så ömmar det lite hela tiden, men variation på hur mycket. Så kroppen verkar inte riktigt vilja bestämma sig för det ena eller andra. Men det jag förstår nu i alla fall är att det är heeelt normalt och att jag inte behöver oroa mig. Antagligen bara kroppen som ställer in sig på hormonhalten.

Som sagt så jobbar även magen på ordentligt och gör sig verkligen påmind om att det finns någon liten där inne som växer. Det är helt otroligt hur BRA det känns den här gången. Vid det här laget hade jag redan fått missfall förra gångerna (eller nåja, andra gången åkte jag ju till sjukhuset i v 6 för att jag hade så ont i magen. Ultraljud gjordes och ingen bebis eller ens hinnsäck gick att se. Antagligen hade den graviditeten redan avbrutits där. Började blöda en v senare. Så det var väl precis när jag gått in i v 7.) och den här gången känner jag ju verkligen att det händer något.

Har börjat få som gåshud på bröstvårtorna vilket är ett nytt symtom som jag, hör och häpna, aldrig har haft innan i de tidigare graviditeterna. Så det ser jag absolut som ett positivt tecken! Nu ska jag försöka av min lediga dag imorgon men, förhoppningsvis, lite shopping. På tisdag går jag in i v 7. Underbart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar