Hej

lördag 1 september 2012

Första september

Tänka sig att det redan är första september. Nu är väl ändå sommaren officiellt över. Juni, juli och augusti gick så jättesnabbt. Kändes inte som att jag hann njuta ett dugg av sol, bad, värme och ledighet. I mina ögon var denna sommaren den sämsta på många år, om inte under hela mitt liv.

Jag känner dock att jag kan välkomna hösten. För det mesta brukar åtminstone september vara en väldigt fin månad. Kyligt väder, men klara dagar med sol och vackra färger. Jag gillar myset med tända ljus, filmkvällar, tjocka filtar och stickade tröjor. Dessutom är ju julen i princip min höjdpunkt under hela året. Äskar atmosfären, alla ljus, alla som blir så trevliga, fina budskap, musiken, maten och familjemyset. Så när hösten kommer blir det alltid en påminnelse om att julen är på intåg :)

Ikväll ska vi åka till några kompisar och ha en härlig, god kräftskiva. Det känns som att vi haft fullt upp de senaste helgerna och jag gillar det. Det är kul att hitta på saker ihop och att komma iväg från lägenheten då och då. Vi kommer köra hem igen sent ikväll så morgondagen får nog bara bli en lugn hemmadag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar