Hej

fredag 31 augusti 2012

Tänka sig...

Idag är det alltså den 31 augusti och de senaste dagarna har ju bara flugit fram. Jag har sett fram emot en tre dagar lång ledighet som nu är inledd och dessutom har jag haft fullt upp på jobbet. Så jag har "äntligen" kunnat släppa de mesta tankarna på missfallet som ägde rum för nu drygt 4 veckor sedan.

Jag har ju haft mensvärk nu i ca 1 vecka och gått med binda ungefär lika länge för att invänta mensen. Men icke! Dock har jag bara försökt att inte tänka för mycket på det eftersom att det kan ta ca 6-8 veckor innan man får tillbaka mensen.

Men i morse tänkte jag åtminstone göra ett graviditetstest för att kolla om nu alla hormoner har försvunnit ur kroppen.

Efter 1 minut ungefär kom det där rackarns svaga strecket upp. "Jaha" tänkte jag. Då kanske det tar flera veckor till innan mensen kommer. MEN, inte tror jag att jag behöver oroa mig för den där mensen mer... Efter 2 minuter var strecket lite starkare och efter ca 5 minuter så var det ingen tvekan om att det inte är gamla hormoner det rör sig om utan nya... som ökar. Jag är gravid.

Det kunde jag verkligen inte tro. Det gick ju väldans snabbt. Och särskilt med tanke på att vi inte ens försökte. Men givetvis är våra leenden upp till öronen och vi är jätteglada även om vi kanske inte riktigt vågar börja drömma helt än.

2 kommentarer:

  1. Vad va det jag skrev sist ;) tänka sig att det var en graviditet i alla fall! Åh jag är så glad för er skull, verkligen!! :D nu håller vi alla tummar och tår att det går hela vägen denna gången :):)
    Megastort grattis, det ska bli spännande att följa :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänka sig att du hade rätt trots allt. Det trodde jag inte :)
      Håller andan och hoppas att det går vägen den här gången. Längtar :)

      Radera