Hej

måndag 13 augusti 2012

Födelsedagsbarn

Idag är det min tur att vara födelsedagsbarn. 22 år. Tänk vad tiden går fort. Jag är redan 22 år. Tycker detta är en bra ålder så nu kan jag gärna stanna här i några år. Om det ändå vore så väl att man kunde välja.

Igår kväll bakade jag en tårta för dagens ändamål och givetvis så gick vår kyl/frys sönder i natt så när vi kom upp i morse så var det helt varmt i kylskåpet. Tårtan var helt förstörd :( Så himla typiskt. Nu orkar jag inte göra en ny tårta så det får väl bli en liten godbit på något café eller restaurang.

Idag har jag beställd sushi till lunch. Först hade vi tänkt åka ut till havet och promenera och äta där men det ska regna här så nu funderar vi på vilken grannstad vi ska åka till för att kanske få lite solglimtar och undvika regnet. Funderar på att bowla, gå på bio eller något annat kul. Kanske gå på djurpark? Det var så längesedan nu, så det skulle vara kul. Vi får väl se vad det blir tillslut.

I övrigt så har morgonen startat underbart. Vaknade tidigt av att kärleken kom med frukost på sängen och massa roliga paket. Kläder, böcker, filmer och body lotion. Precis vad jag behövde och ville ha. Nu kan jag vara sysselsatt ett par veckor framöver med underhållning :)

Ha ha, min älskade prins kunde inte hålla sig till längre än 6.30 innan han gick upp i morse. Han hade dessutom väldigt svårt att somna igår kväll och dessutom har han pratat om min födelsedag i princip varje dag den senaste veckan. Jag har liksom kommit över det där stadiet när födelsedagar och julaftnar är något jag går och längtar till. Givetvis tycker jag att det är kul när de kommer, mysigt med uppmärksamhet och paket. Men han fullkomligt älskar det. Så gulligt när vuxna män ibland blir som små pojkar. Min pappa är likadan... ha ha. över 60 år men ack så kul med paket :) Undrar om det är ett manligt fenomen?

Nåväl, om ca en månad får han sin efterlängtade dag han också.

Nu ska vi ut och njuta av den här dagen, umgås och fira.


1 kommentar: