Hej

torsdag 26 juli 2012

vecka 5

Så är man inne på sista dagen i vecka 5 då. Även om tiden stundtals går extremt långsamt så går det ändå hyfsat fort ändå. Imorgon går jag in i vecka 6, så uppenbarligen rullar tiden på.

Hur mår jag nu då?

Jo, jag mår faktiskt fortfarande oförskämt bra. Ibland så bra så jag blir orolig att något inte står rätt till. Men vad jag har förstått så är det ju fortfarande så tidigt i vecka 5 så det är många som inte känner något alls.

Det spänner och molar lite mer i magen den här veckan än förra veckan. Och det som var som värk ut på vänster sida är nu mer och mer in i mitten av magen, så det känns tryggt, känns inte som ett utomkvedshavandeskap i alla fall...

Till min stora glädje så har även mina bröstvårtor börjat ömma nu. Absolut inte på det viset som vissa beskriver att hela brösten är som två stora blåmärken som gör superont bara man petar utan mer om man drar över vårtan eller trycker lite på dem så är det ömt. Hoppas det ökar snart som ett litet "tecken" på att det går framåt.

I övrigt händer det inte mycket. Hade svårt att sova i natt för jag hade så mycket gaser i magen. Så jag antar att det också är ett symtom som jag har.

Försöker äta hälsosamt och ska snart ut på en långpromenad och se om jag kan hitta lite tyg jag kan köpa. Tänkte sy en dreggellapp till bebisen och kanske även en napphållare. Ska bli spännande och se om det kan bli något av den saken. Är inte direkt något syproffs. Senast jag sydde var väl typ på högstadiet, ha ha! 

Men hur svårt kan det vara egentligen? ;)
Någon som har tips på sidor där man kan få råd om hur man syr saker till barn, kläder, filtar osv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar