Hej

onsdag 25 juli 2012

Rustikt ska det vara

Modernist-Nejvisst. Faktum är att det moderna inte är min stil alls. Gillar rustikt mest av allt. Stort och stabilt är min grej. Gärna naturfärger så som brun, beige, olivgrön vill jag ha i mitt hem. Är absolut inte emot färg, faktum är att jag älskar randigt i regnbågsfärger på dekorationer så som flaskor, vaser eller liknande.

Men hur enkelt är det att få till sin stil hemma?
Vi har länge pratat om att köpa nya möbler och lite ny heminredning för vi har inte köpt mycket nytt till hemmet på de 2 år som vi bott ihop och när vi började bygga upp vårat lilla hem tillsammans så hade vi inte mycket till ekonomi vilket resulterade i att vi köpte allt begagnat och tog även en del gratissaker som vi kunde få av familj och vänner.

Just nu går de flesta saker i ek här hemma, eller för att vara exakt, ekfanér. Något jag inte diggar längre. Känner verkligen att vårat hem inte riktigt symboliserar oss utan mer några ungdomar som fått flytta in. Vi tänkte att vi skulle vänta med att köpa nytt tills att vi flyttar, men med liten på väg så känner jag att det är dumt att vänta tills att vi flyttat. Vi hoppas kunna flytta till större innan miraklet anländer men om inte? Då tänker åtminstone inte jag bo både trångt OCH fult.

Så nu blir det till att köpa nya möbler lite pö om pö under hösten. Det ska bli jätteroligt och skönt att få ett hem där man känner lugn och frid istället för stress för att det inte är fint.

Viktigast på listan är just nu
Sängram
Tv-bord
Tv-bänk
Bokhyllor
Byrå
Soffa och fåtölj


Skulle behöva lite tips på butiker som säljer dessa saker i rustik stil till ett inte allt för dyrt pris. Lägger upp några bilder på stilar som jag gillar...

American bedroom remodel

1 kommentar:

  1. Fin stil. Gillar den väldigt mkt. Heter den rustik stil? Ser inte så svenskt ut. Snyggt iaf.

    SvaraRadera